Бернардо Бертолуччі – той, хто зробив сексуальну революцію
у кіно. Йдеться не про перше порно, чи
просто еротичний беззмістовний фільм, а про
сюжетне кіно з відвертими сексуальними сценами. Досить
поетичними, але водночас брутальними. Бертолуччі – італійський режисер, який
знімав більшу кількість своїх картин в Америці. Але колись давно починав все ж
таки в Італії. На сценарій Карло Пазоліні
ним було знято напівдетективну історію «Кістляву куму» - вбивство і
розслідування. Його власний стиль
виявився пізніше.
Голосно й надовго прозвучав фільм «Останнє танго в Парижі» -
історія про американського чоловіка, який після самогубства дружини впадає у
депресію. Бачить на вулиці гарну дівчину, і прямує за нею до квартири, там він
її сексуально задовільняє на підлозі. І таким чином починаються їхні загадкові і таємні
зустрічі, без імен, без будь-яких знань один про одного. А коли він
вирішив все розповісти їй, вона в бездумному стані афекту застрелила його у
власній квартирі, пояснивши поліції, що не знає його і він просто переслідував
її. Ось така халепна ситуація депресивного стану відбулася в Парижі.
Фільм «Осаджені» розповідає про загарбану Африку.
Люди, які відсиджували каторжні роботи лише за те, що не підтримували пануючу
владу, а їхні жінки ви’їзджали до Італії, щоб бути хоча ближче до них. Таким
чином героїня фільму працює у Римі прибиральницею в будинку піаніста. Він
закохується і намагається зробити для неї все. А єдиним її бажанням є
звільнення її чоловіка. Білий піаніст, продаючи коштовні цінності, викуповує її
чоловіка з тюрми. Але вона залишається з піаністом, не в змозі повернутися у
країну, де панує ненависть. Тут переплітається суміж двох зовсім різних культур:
африканської та європейської. Починаючи з одягу, закінчуючи протиставленням
музики. Прекрасна етнічна музика Африки та класична музика Європи поєднуються
тут з великим пієтетом, доказуючи, що вони рівноправно красиві та важливі по-своєму.
Політичний фільм «Конформіст» про те, як важливо
пристосовуватися до влади у своїй країні. Але створюючи кар’єру, чоловік йде по
головах не лише своїх противників, а й своїх коханок, і навіть дружини.
Берталуччі має смак на прекрасних жінок. У цьому фільмі вони дійсно справжні
богині.
«Трагедія смішного чоловіка» - суто італійський
фільм про неузгодженість сімейних відносин, трохи нуднуватий і трохи
відокремлений від творчості режисера.або навіть просто невдалий.
«Мрійники» - французька богема в боротьбі за
кінематограф, і водночас розбещеність дітей знаменитих батьків. І зовсім інший
тверезий погляд американського юнака. Все це переплітається у великій квартирі,
яка вміщує в собі і дружні, і братські, і плотські відносини двох хлопців і
однієї дівчини.
Бертолуччі – це велика поезія і водночас відверта
еротика, це прекрасний культ тіла і
музики, це натягнені до крайньої точки почуття. Це афективний стан в поєднанні
з оргазмом.
Комментариев нет:
Отправить комментарий