Вистава «Войцек. Карнавал плоті» за Георгом Бюхнером (прем`єра 14 вересня, театр драми та комедії на Лівому березі Дніпра) - це нова сходинка у творчості режисера Дмитра Богомазова. В цій виставі він відмовився від сценографії Олександра Друганова (який в свою чергу вперше працював з іншим митцем театру – Роду Поклітару над балетом «Перехрестя»). Це дало можливість змінити форму вистави, адже останнім часом їхня співпраця почала тиражувати вдалі, навіть бездоганні копії.
Порожня сцена (художник – Петро Богомазов) з єдиною деталлю - місяцем, що періодично закривається і відкривається, транслюючи свої фази, вказуючи на час. А також чорна завіса-задник, який трохи підіймався, оголюючи світло денних ламп, і знову повертався на своє місце. Всі герої залишалися в темряві, в тумані (сценічний дим), втрачаючи свою можливість побачити світло. Лаконічність оформлення і монохромність костюмів нагадує про гравюри німецьких графіків (в першу чергу про Альбрехта Дюрера). Одяг жінок (білі спідниці та блузки з чорними жилетками) схожий на одяг німецьких офіціанток, яким не вистачає хіба що кухлів пива. Їхні грубі військові черевики зображують зникнення жіночності та тендітності. Ці чоботи, в яких вони танцюють під німецькі пісні призводять їх до деградації. Цей образ навіює алюзії з уже французьких «Носорогів» Е. Йонеско.
Ця вистава ще більше ствердила театральну умовність режисера. Початок вистави: на сцену повільно сходяться музиканти, займають свої місця актори. Виходить Войцек (Олександр Кобзар), а за ним слідує реквізитор в звичайному одязі, що передає йому монетки. Таким чином режисер запрошує нас переглянути певну історію, не просто життєву ситуацію, а скоріше вигадану театральну ілюзію. Всі актори у звичному «богомазовському» гримі – вибілені обличчя і чорні круги навколо очей – маски персонажів. Вони прикрили своє істинне обличчя, захистилися. У даному контексті асоціюється з німецьким німим експресіоністичним кіно.
Войцек (Олександр Кобзар) – наївна маленька людина, яка вірить в свою сім`ю, вірить своїй дружині, тому йому важко зрозуміти, що вона може зрадити. Його Марія – свята, вона тільки його, і не може бути ще чиєюсь. Спочатку вистави бачимо Войцека з маленькою гілочкою, на якій лише один листочок. Самотній листочок, як сам Войцек, який заблукав навіть не в життєвому лісі, а просто в порожнечі. Він постійно біжить, з однієї роботи на іншу (з однієї куліси сцени в іншу), встигає заскочити до дружини і дитини, щоб віддати їм гроші, і знову біжить. В кінці цю гілочку замінює ніж. Одинокий вбивця, розчарований у житті, у своїх добрих помислах, у соціумі. Він кидається до громадян, обіймає жінок. Але знаходить лише мертве тіло дружини.
Марія (Яна Соболевська) – особа, яка є просто символом у житті Войцека. Її дитина-лялька виноситься на сцену як справжня. Але дитина – це теж умовність, ілюстрація до життєвої трагедії Войцека. Марія не довго вагається чи зрадити чоловікові чи ні? Її плоть перемагає і заносить у карнавал тілесної насолоди з тамбурмажором (Михайло Кукуюк). Грим-маска Марії підкреслює її зраду: яскрава помада під кінець вистави розмазана по всьому обличчю. Спочатку Марія вірна дружина, її плоть схована під довгим чорним плащем, але з часом зникає плащ, жилетка розстібається, оголюються ноги. Вона впала на підлогу, і всі місцеві жителі переступають через неї, ніби через сміття. Чоловік вбиває її у нічній сорочці, тобто практично оголену.
Тамбурмажор (М. Кукуюк) та Марія (Я. Соболевська)
Комментариев нет:
Отправить комментарий